Friday, April 16, 2010

luahan hati seorang bayi yang tidak berdosa....


Kalaulah bayi ini dapat meluahan kata-katanya.
...

Ibu,
Zalimnya dirimu....
tergamakkah kau lontar diriku
Di pinggir tempat sepi ini...
Aku meraung semalaman
memanggil namamu....
ibu...ibu...ibu....
Jangan tinggalkan aku ibu...
Aku adalah zuriatmu...
Aku adalah darah dagingmu....

Ibu...
Saat aku menjerit menangis
Adakah kau tidak mendengar ibu....
Aku dahagakan susumu ibu
Aku haus ibu....
Ibu....ibu...ibu....

Kenapa aku di buang begini ibu?
Aku kesejukan ibu
Aku kelaparan...
Saat sang anjing tiba
Aku tidak berupaya
Dia merobek diriku ibu...
Ahhhh....ibuuuuuuuuuu...
Sakitnyaaaa...
Kenapa kau tidak tolong aku ibu????
Aku anakmu...

Saat ini
tubuhku sudah hancur...
Namun aku tetap mencarimu di akhirat nanti
Akan aku tanya dirimu..
Apa salahku ibu?

No comments:

Post a Comment